فنجانِ غزل فنجانِ غزل .

فنجانِ غزل

ميلگرد چيست؟

ميلگرد چيست؟

 

امروزه ساخت و ساز بسيار پيشرفته است و هرچه پيش مي رويم نيازها ، خواسته ها و آرمان ها تغيير مي كند. ساختمانها براي داشتن مقاومت و مقاومت از جمله نقش ميلگرد در بتن به ابزار خاصي نياز دارند. نقش ميلگرد در بتن براي داشتن ساختاري مستحكم و بادوام بسيار مهم است. بتن بدون ميلگرد كاربرد كمي دارد و در ساخت و ساز استفاده نمي شود ، بنابراين اين مقاطع فولادي براي افزايش مقاومت بتن به روش هاي مختلفي قرار مي گيرند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد نقش ميلگرد در بتن ، مقاله كامل را بخوانيد. در اين مقاله همچنين سعي شده است انواع ميلگردها و كاربرد هر يك معرفي و بررسي شود.

ميلگردهاي محافظ در سازندگان سايه

همه ما نام ميلگرد را شنيده ايم و كم و بيش در مورد آن اطلاعات داريم ، به عنوان مثال مي دانيم كه اين يكي از مواد مورد استفاده در سازه ها است و با افزايش قيمت آن ، هزينه سخت افزار نيز افزايش مي يابد. امروزه از كف تا ستون ها از ميلگرد استفاده مي شود ، اما ... واقعاً چرا ميلگردها اينقدر مهم هستند و چگونه از ما محافظت مي كنند؟

انواع ميلگردها

براي دانستن نقش ميلگرد در بتن ، ابتدا بايد ميلگرد را بشناسيم. ميلگرد نوعي ميله استيل است كه در اندازه هاي مختلف ساخته مي شود و براي بتن ريزي استفاده مي شود. در بيشتر سازه هاي دست انسان ، بتن براي مقاومت ساخته مي شود. اگرچه بتن مقاومت بالايي در برابر نيروهاي فشاري دارد و براي خرد شدن اين ماده به مقاومت فشاري فوق العاده اي نياز دارد ، اما از ضعف نيز برخوردار است. بتن مقاومت زيادي در برابر نيروهاي كششي و چرخشي ندارد ، در اينجاست كه ميلگرد وارد ميدان مي شود و از سازه ها در برابر نيروهاي كششي محافظت مي كند. در واقع از اين محصول فولادي براي مقاوم سازي بتن استفاده مي شود. يكي از مواقعي كه افزايش مقاومت كششي بتن به لطف ميلگردها از ما محافظت مي كند ، زمان وقوع زلزله است. در اين موارد آنچه از ترك خوردن و شكستن بتن جلوگيري مي كند ميلگردهاي بكار رفته در آن است. آنها به عنوان محافظ ساختاري براي حفظ امنيت ساكنان عمل مي كنند.

 

نقش ميلگرد در بتن

آرماتورهاي فولادي آماده بتن ريزي

ميلگرد براي تقويت بتن داخل. ميلگرد با گريدها و گريدهاي مختلف استيل و به صورت چرخ دنده توليد و توليد مي شود. اتصالات ميلگرد آنها را در بتن تقويت مي كند و احتمال شكستن بتن را بسيار كاهش مي دهد. همانطور كه تاكنون مشاهده كرديم ، نقش ميلگرد در بتن بسيار مهم است. بتن بسيار محكم است و تحت فشارهاي مختلف ساختاري به خوبي كار مي كند. اما اگر به مركز بتن فشار وارد شود ، در اثر فشار وارد شده ، ماده جامد به راحتي شكسته مي شود. به عنوان مثال ، يك تير بتوني را روي يك سازه بتوني تصور كنيد. اين تير بتوني فقط در دو طرف توسط ستون گرفته مي شود ، در حالي كه هيچ ستوني در وسط تير بتوني وجود ندارد. حال اگر به قسمتهاي مياني اين تير فشار وارد شود ، نتيجه مشخص است و تير بتوني قطعاً از وسط نصف خواهد شد. براي جلوگيري از اين اتفاق ، تير بتوني با ميلگردهاي آجدار تقويت مي شود. بتن مسلح ديگر تحت هيچ فشاري نمي تواند بشكند. زيرا فشار توسط ميلگرد جذب شده و بدون آسيب رساندن به خود بتن خنثي مي شود. يكي ديگر از كاربردهاي ميلگرد در بتن كاهش ضخامت بتن است. با ميلگرد داخل بتن ديگر نيازي به ريختن ضخيم نيست زيرا ميلگرد باعث تقويت بتن مي شود تا ديگر نيازي به بتن ضخيم نباشد. بتن با خاصيت شكننده با استفاده از ميلگرد خاصيت ترك خوردگي بتن را كاهش مي دهد در حالي كه نصب آن نيز آسان است. علاوه بر اين ، ميلگرد موجود در بتن نه تنها باعث تقويت بتن و ساختار ساخته شده از بتن مي شود بلكه باعث صرفه جويي در هزينه ها نيز مي شود.

http://ahangheymaterooz.ir/prices-of-ribbed-and-simple-miglord-types/


برچسب: ميلگرد چيست؟،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۱:۵۷ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :